søndag den 28. juni 2015

Sol over Blåvand

Når vi er i sommerhus så hører med i Jacks verden at vi skal ud at gå. Mange gange i løbet af dagen går vi ture. Det elsker han, og jeg kan nu også godt lide det. Men det er Jack der bestemmer - det burde det jo ikke være, men hvad er godt for ham er jo også godt for mig.

At han så allerede starter klokken 7 om morgen, er godt nok lidt tidligt når man har ferie, og jeg kan da også trække det en halv time, men så heller ikke længere. På de ture skal jo alt checkes ting, træer og planter. Der duftes til det for der har måske været andre siden han var der sidst, og for en sikkerheds skyld må der lige sættes et lille mærke.
Nå vi dan kommer gående tidligt om morgen møder vi mange. Det er andre hunde der er ude at blive luftet. Mærkelig nok er alle hunde friske, hvor hundeejerne kommer trissende bagefter.

I morges fik jeg øje på denne her.


Hvad den gule lille blomst hedder, ved jeg desværre ikke. Dens blomst er ikke større end en knap på en skjorte, og den spreder sig som et tæppe.
Den er utrolig sød. De steder hvor den gror er der sparsomt med jord, så den er en lille nøjsom plante.

Idag skal vi til Silkeborg for at fejre vores datters kærestes fødselsdag. Det bliver hyggeligt at mødes med ungerne og manden min kommer også derop.

4 kommentarer:

  1. Kære Kirsten.
    Stort tillykke med bloggen og velkommen i blogland. Jeg glæder mig til at følge med i dit haveliv, så jeg har straks lagt dig på min blogroll, så andre også kan finde dig :-)
    Kærlig hilsen Anette, Fru Pedersens have

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anette.
      Tak skal du have. Du har jo i langt tid været en af dem som jeg har fulgt. Du har givet mig inspiration til haven og ideer til nytænkning. Jeg har skrevet før i et af mine indlæg at jeg i min sommerferie skal på have besøg i Fru Pedersens have. Det glæder jeg mig utrolig meget til at se haven i virkeligheden.
      Kh.
      Kirsten

      Slet
  2. Haha,...ja de der kære dyr...
    Her i huset bliver vi vækket kl. 5.30 af den ene kat hver morgen....nogle gange tidligere.... gab.... Det er så også den eneste fordel jeg kan se ved vinteren, for der vækker han os først ved 6.30-7-tiden hvor vi alligevel ska lop :)

    SvarSlet
  3. Ja Esther de kære dyr. Vi siger at det er os der opdrager vores kæledyr. Og det gør vi sikkert også på den ene eller anden måde, men i bund og grund er det os der langsomt tilpasser os ind i deres rytmer.
    Når vi er hjemme så er det mærkelige ved Jack at han slet ikke kan komme igang og nogen gange slet ikke står op, så er det kun lige ud og lette benet for at komme hurtig ind i sin kurv hvor han sover det meste af dagen. Men der ved han også at jeg tager på arbejde, så hvorfor skal man så anstrenge sig helt vildt :-)

    SvarSlet

Mange tak for dit besøg på min blog. Du er hjertelig velkommen til at ligge en kommentar. Det vil jeg blive glad for.

Venlig hilsen Kirsten