lørdag den 25. juli 2015

Regnvejrstur i Kirstens have

Det har regnet de sidste mange timer. Det føles i hvert fald sådan. Og vi har haft et tordenvejr, som Jack overhovedet ikke bryder sig om. Så skal han ligge meget tæt på mig, ja nærmest oven på mig. Jeg havde en masse planer for dagen... men nej jeg nåede ikke særlig mange af dem. De fleste indebar ikke så meget vand ovenfra.

Jeg har meget svært ved at bare sidde uden at være i gang med noget. Jeg har haft mine overvejelser om at finde symaskinen frem, bage, strikke sokker og en masse andet. Men intet blev til noget. På et tidspunkt sidst på eftermiddagen var der endelig pause i regnvejret, og så benyttede jeg muligheden for at tage gummistøvler og jakke på, bare for at komme ud. Ud at tage billeder af den våde have, som jeg kan kalde den i dag, for vi har fået en del vand hernede i det sønderjyske.

Billederne er både fra haven, gårdspladsen og ved garagen. Det man kan sige om en dag som i dag, er at det grønne er utrolig flot og de fleste planterne, der er taget billeder af, nyder den gode regn, der er kommet det sidste døgns tid.


Hestehov elsker regn.


Det gør Kaprifolie også. Der er knækket nogle grene pga blæsten. Men den skal nok komme efter det.

Græsplænen ved garagen.


Kort efter indgang til haven med blik mod haven.




Under hængepilen med blikket rettet mod vores hus.


Billedet er taget oppe fra terrassen som ligger ved huset.


Nede i midthaven.


Står i læ under efeuen i pergolaen. Det var nemlig begyndt at regne igen.
Når jeg står der og drejer mig 180 grader kan jeg på det tidspunkt jeg var ude se det her.


De står og kigger. Ellers overvejer de om de skal gå ind igen. Men det skal de ikke, de skal nemlig ud på marken og æde den gode fede græs og kløver. De har nemlig været inde at blive malket.


På vej tilbage i haven, stadig under pergolaen. Er kik op mod huset.


Et lille hyggehjørne, hvor Hr. og Fru. And har slået sig ned.


Oppe fra terrassen.



Mine hortensia, som jeg holder utrolig meget af. Lige nu ligger de ned, men de skal nok rejse sig.


Et kig over den nyklippet hæk, hvor jeg kan se genboens heste og marker i lange baner.


Nu er det ikke længere sjovt, selv med gummistøvler og jakke. Og Jack. Han er våd og ligner noget der er løgn. Så nu går vi ind.
Håber at vejret bare arter sig nogenlunde i morgen. En hel weekend med regn, det vil være forfærdeligt.
God weekend.

5 kommentarer:

  1. Hej Kirsten, hvor bor du altså smukt :o) selv i regnvejr. Jeg håber en dag at komme forbi og se det.
    Her har der godt nok også kommet nogle byger der ville noget og Alma og jeg regnede inde ovre i kolonihaven.
    Det har været tiltrængt med regn, men nu må det gerne stoppe lidt igen.
    Alma var ikke så vild med alt det vand og det kan jeg forstå Jack heller ikke er :o))
    Masser af regnvejrs hilsner fra Sjælland :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda.
      Ja det er godt med regn. Jeg er slet ikke uenig i det. Men nu må det gerne stoppe. Vi har fået en del, så det har lige nu svært ved at trække ned af, og vores jord bliver så tung.
      Det ville bare være så hyggelig hvis I kunne komme forbi, der er nok af plads til både dig og Alma.
      Jack måtte have et bad bagefter og det gider han slet ikke, så han synes at det var dobbelt træls.
      Fortsat god weekend til dig og Alma.
      Kh.
      Kirsten

      Slet
  2. Hej Kirsten Tusind tak for mange dejlige billeder fra din skønne have.................selv i regnvejr.Du bor da dejligt dernede i Sønderjylland.
    Her har vi kun fået lidt regn..............6 mm i går nat og 5 i nat.Men bedre end ingenting.
    Her drysser alle mine roser ned..................lidt ØV.Men håber da at de vender tilbage.
    Kan godt forstå at Jack ikke bryder sig on regnen og blæsten...........det gør vi andre heller ikke.Fik da gjort lidt rent igår..................og er ved at lave mit søndagsindlæg.Og måske bager jeg en kage i eftermiddag.
    Rigtig god søndag knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jette.
      Tak.
      Jeg er også selv meget glad for at bo på denne lille plet i midten af Sønderjylland. Vi nyder at bo herude midt i det hele.
      Vi har nok fået væsentlig mere regn hernede end de 11 mm du skriver, men heldigvis kom de her stille og rolig. Så det har ikke hos mig skabt så megen skade. Og det gode er at jeg de næste par dage ikke ligefrem behøver at tænke på at vande så meget :-)
      Jeg håber at du fået godt det du ville.
      Fortsat god søndag til dig
      Kh.
      Kirsten

      Slet
  3. Hej Kirsten!
    10000 tak for dejlige billeder og rundturen i din store frodige og dejlige have, det er godt at se. Elsker nu specielt synet af køerne, de er prikken over iet af sommer dk. Er selv vokset op med køer og kalve og alverdens dyr, dog i noget mindre målestok, men nok til at skulle hjælpe med til det hele:-) hestehov må jeg google lidt på, for har et sted hvor den vil gøre sig utroligt godt, bedre end sengræs:-)
    Fin kommode, og herlig ide med at sætte planter i skufferne.
    Fortsat god høst
    Hilsner fra Anette

    SvarSlet

Mange tak for dit besøg på min blog. Du er hjertelig velkommen til at ligge en kommentar. Det vil jeg blive glad for.

Venlig hilsen Kirsten