lørdag den 31. oktober 2015

Kan du?

Vi skriver den 31. oktober i dag og i morgen er det allerede november.
Mange af de store træers blade her på grunden er faldet ned. Nogle enkelte blade sidder fortsat på grenen og det ser nærmest ud som de danser frem og tilbage. Og pludselig når de har danset frem og tilbage, rundt om sig selv, løsnes bladet fra grenen og bladet flyver i cirkelformet drejninger ned på jorden. Ned til alle de andre, som i deres dans har frigjort sig fra stedet hvor de i foråret voksede frem.
Lidt vemodigt, men det naturens gang, der kan komme nye knopper til i løbet af vinteren som så springer ud igen når vi engang skriver maj.

I Kirstens Have er der ikke rigtig noget der blomstret, blade fra hostaen er gennemgående gul og hænger lidt med næbbet.

Men nede i mit lille glashus - driverhuset - hvor det stadig er varmere end udenfor - er der fortsat en verden af blomster. Ikke mange men lidt - og det er også dejligt.
At sidde at drikke en kop kaffe og se på de dejlig blomster kan let bevirke at man bliver sat nogle måneder tilbage - specielt hvis solen er så sød og skinner direkte på en og jeg lukker øjnene, så kan jeg hurtig komme tilbage til sommer. mmmm hvor skønt.











Dejligt at jeg kan ....
God weekend til jer alle sammen, i kære.
Kh.
Jack og Kirsten






6 kommentarer:

  1. Hej Kirsten, ja det er lidt vemodigt og så alligevel så kan vi stadig være i vores haver og nyde en dejlig solskindsdag her den sidste dag i Oktober. På den her tid af året er det en fornøjelse at være ejer af et glashus, hvor man kan sidde og nyder de solstråler der er og suge d vitaminer til sig :o)
    Hvad er det for roser du viser :o) og den der clematis...hvor er den smuk, må jeg få navnet på den :o)
    Sidst men ikke mindst, 1000 tak for din hjælp med min blog, du forstod da at forklare det så jeg kunne forstå det og fik jer alle sammen med på min blogrool :o)
    Nu vil Alma og jeg pakke os godt ind og køre i haven og nyde det skønne vejr.
    Rigtig dejlig solsindsdag og kram fra Alma og mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda. og selvfølgelig også Alma :-)
      ja det er dejligt at kunne trække ind et sted hvor man både er ude og inde :-) Den ene af roserne kender jeg desværre ikke navnet - potterose stod der på sedlen da jeg købte den i den lokale brugs som en rest af noget som var blevet solgt omkring mors dag. Jeg købte den først i juli måned, men en vis skepsis fordi jeg tænkte at den var nok skadet af manglende omsorg og regelmæssigt vanding. Men den har vokset sig stor og dejlig og har blomstret i rigtig lang tid. Min mand kalder den for marcipan rosen, fordi den minder ham om de roser der er på is lagkager.
      Den anden rose hedder Blush Noisette, mener jeg. jeg købte den en gang sommers da vi i sommerhuset. Den er også rigtig i en krukke. og den dufter sødt.
      Clematisen, som er flot men også en der har divanøkker kan jeg ikke lige huske hvad hedder, Men jeg finder ud af det.
      indtil videre god tur i kolonien :-)
      Kh
      Kirsten

      Slet
  2. Hej Kirsten
    Hvor ser det fint ud i dit glashus, dejligt at du kan sidde der og nyde blomsterne.
    Bladene falder til jorden, men de nye knopper er allerede dannet, de vokser igen til foråret.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja og det er rigtig dejligt at vide at cirklen ikke er brudt men lige nu venter noget meget småt på at det bliver forår igen.
      Jeg er meget glad for mit galshus og jeg sidder tit dernede og lige slapper af fra hverdagen og meget andet.
      Jeg håber at jeg stadig har de kønne blomster til foråret så de kan komme ud og vokse sig endnu større. Lige nu nyder jeg dem i deres blomst og duft.
      God dag til dig kære Lisbeth.
      Kh.
      Kirsten

      Slet
  3. Du har ret Kirsten det er vemodigt at sige farvel til de smukke grønne blade. Alt bliver så nøgent og i mine øjne ret trist at se på.
    Det må være fantastisk at gå ned i glashuset og nyde en lille snært af det vi nu siger farvel til. Tror altså jeg skal være bedre til at inddrage mit drivhus i en forlængelse af sommeren. Lyder så hyggeligt når du beskriver både duft og farverne...... for så er det jo man kan drømme sig tilbage:)
    Rigtig skøn dag

    Charlotte

    SvarSlet
  4. Kære Charlotte
    det er hyggeligt og dejligt. Nogen gange kan det ligefrem være så dejligt varmt derinde, så det er helt skønt specielt på denne tid af året og i foråret.
    Bruger vi glashus meget til at slappe af i og holde pauser.
    Så bare igang med at bruge huset sådan, det tror jeg slet ikke at du vil have svært ved.
    Kh
    Kirsten

    SvarSlet

Mange tak for dit besøg på min blog. Du er hjertelig velkommen til at ligge en kommentar. Det vil jeg blive glad for.

Venlig hilsen Kirsten