mandag den 23. november 2015

Der er lys i lygten lille ...

Det er nu ikke sangen jeg har tænkt mig at skrive om, fordi den er godt nok en lidt trist sang, selvom selve melodien lyder lidt munter, men teksten er ikke så spændende.

Men det jeg vil bidrage med denne her dag, hvor vi her har haft et noget skiftende vejr lige fra sol, klar himmel til overskyet med regn, er lygterne, som er vigtige i den her mørke tid. Det er ikke lige cykellygter, billygter, selvom der nok var nogen der skulle checke dem. Nej det er havelygter eller lanterner som de også bliver kaldt.

Lygter plejer at skabe megen glæde og hygge, men for at lave noget ekstra julehygge har jeg lavet følgende og det er ikke spor svært. Hvis du vil igang skal følgende bruges:
lygter eller gamle glas, som kan tåle at der står levende lys i, et antal sider af en gammel bog, en pap skabelon hvor du har klippet den form du gerne vil bruge (jeg har klippet et juletræ, som jeg har tegnet i fri hånd), en saks, spraylim og et par stearinlys (bloklys, har jeg brugt).




Jeg har planlagt at dekorerer to lygter, så jeg har klippet 6 papirs juletræer, hvor jeg på de to af dem af jeg klippet nogle små mønstre i selve træet.
Derefter er der sprayet lim på træet og sat på lygtens glasplade. Jeg har sat juletræerne på ydersiden af glasset og selvom de skal stå udenfor, så tænker jeg at lim sprayen har en beskyttende effekt.

Jeg har valgt at sætte papir juletræer på tre af siderne.


Lyset er tændt i lygterne, og det kan anes en lille smule hvordan det kommer til at se ud.


Og de er derefter sat ud på hylden, som er under det lille bord ude på terrassen. Synes det ser rigtig hyggeligt ud og skaber en rigtig god julestemning.

Kh.
Kirsten og Jack


4 kommentarer:

  1. Det ser fint ud :)

    Jeg er ikke rigtig til lanterner/lygter... Jeg har 3-4 pænt store...men ikke om jeg får dem brugt...lige nu står de bare i et hjørne på terrassen. Tror jeg synes det er for besværligt at rende ud og tænde/slukke lyset... ;)

    Så er lyskæder med timer/batterier meget nemmere. Der skal jeg højst skifte batterierne...haha...

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en rigtig god ide med lyskæder med batterier til lanterner og jeg bruger dem også meget. Men jeg kan også godt lide at brug levende lys, da skæret er så varmt og hyggeligt, så de der står tæt ved havedøren har stearinlys, for dem får jeg tændt når jeg lukker hunden ud når jeg kommer hjem fra arbejde.
      Men det er den god ide at du bruger dem med ledning :-)
      Kh.
      KIrsten

      Slet
  2. Hej Kirsten.Rigtig god ide med de lygter...................men lige nu er vores have stadig dækket at sne.
    For vi fik jo en ordentlig dyne her hos os.Og kæmper jo stadig med at fjerne sneen
    som jeg viser i mit indlæg.
    Vi har måtte skære vores store opstammede forsytia næsten helt ned.
    Men hækken skal vist også have en tur med saksen.
    Så der er ikke rigtig tid endnu til at lave juleting.....................men lige nu tør det lidt.
    Og kan kun håbe på at sneen forsvinder lidt efter lidt.
    Men godt med lys her i denne mørke tid
    Godaften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er da noget kedeligt noget men jeg håber at de ting I skal klippe ned kommer igen.
      Lige nu er jeg på Fyn hvor jeg er på kursus og jeg her regner og blæser det meget kraftigt, og det kan jeg også forstå at det gør hjemme i Sønderjylland. temperaturen ligger på ca. 5 grader, så der er ikke udsigt til sne. Det behøver det heller ikke når jeg er herovre.
      Håber at du kankomme igang med juleting snart så snart sneen er væk.
      Kh.
      Kirsten

      Slet

Mange tak for dit besøg på min blog. Du er hjertelig velkommen til at ligge en kommentar. Det vil jeg blive glad for.

Venlig hilsen Kirsten