onsdag den 2. december 2015

2. december - et julealter

Ja du læste rigtig - et julealter. Det er ikke fordi jeg vil støde nogen i forhold trosretning eller lignende, men jeg har sådan set et julealter.
Det er måske et stort ord, men skabet, som det reelt er, har igennem mange år ikke været kaldt andet.
Skabet rummer alle de juleting som jeg har fået foræret igennem mange år og som jeg ikke kan nænne at gemme væk i 11 mdr.

Helt skørt vil nogen nok sige, men jeg holder egentlig meget af det lille skab, med alle dens ophæng, lyskæde, nisser og julemænd m.m.


Mit julealter - du må gerne grine og synes jeg er skør, men jeg synes det er ganske hyggeligt. Jeg holder jo også utrolig meget af jul, så det passer lige til mig.


En sød lille julesok med lækre juleting i.


Julegrisen. Dem har jeg flere af og jeg har fået dem af mine unger for flere år siden.

 Isbjørnen.


Snemanden, han ser lidt skummel ud, og jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal tolke hans smil, men jeg tror at han alligevel vil os noget godt.

Men Jack og jeg vil ønske jer en fortsat god 2. december. I aften skal min lille bondemand, Sarah som er hjemme på et visit og jeg en tur til Tyskland for at handle ind.

Kh.
Jack og Kirsten
Fortsat god aften




13 kommentarer:

  1. Skønt lille julealter, det kan man da kun blive glad i låget af at kigge på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anette.
      ja det synes jeg også derfor bliver det heller ikke fjernet. Det skaber en masse minder som skaber glæde her og de minder der er omkring hver en lille ting.
      Kh.
      Kirsten

      Slet
  2. Kære Kirsten Jeg synes også bare, at det er skønt med et julealter. Det kan ikke være anderledes, lige med de ting du kan lide. God tur til Tyskland. Kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Tina.
      Tak fordi du godt kan lide mit julealter. Som skrevet har det en stor betydning i mit liv, så det hører bare til her i stuen.
      Tak vi havde en rigtig hyggelig tur over grænsen, som v siger her, fik handlet lidt forskelligt :-)
      Kh.
      Kirsten

      Slet
  3. Hej Kirsten, jeg kan godt li din snemand med det skumle smil :o) Håber i havde en god tur til Tyskland :o)
    Kram fra Linda (der har skiftet blogadresse)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda.
      Han er noget speciel og jeg har egentlig aldrig før set hans smil er sådan.
      Vi havde en rigtig hyggelig tur og der blev handlet lidt af hvert :-)
      Jeg har været inde at skrive på bloggen, for jeg blev helt nervøs fordi jeg ikke kunne finde dig :-)
      Kh
      Kirsten

      Slet
    2. men jeg har ændret og tilføjet dig så nu er de lige her ved min højre side :-)

      Slet
  4. Hej Kirsten!
    Jer er vild med dit julealter, og at det er "fremme" hele året gør det så hyggeligt, og helt særligt! Al vores gamle julepynt mistede vi for nogle år siden, manden kom til at smide det på bålet sammen med gavepapiret fra den juleaften, så alt vi har er nyt, og ikke hyggeligt på samme måde.
    kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anette.
      Det er jeg glad for at læse.
      Hvor kedeligt at der forsvandt noget for ofte har julepynten ofte en eller anden betydning for en.
      Fortsat god 3. december
      kh.
      Kirsten

      Slet
  5. Hej Kirsten
    Jeg kan da rigtig godt forstå du er glad for dit julealter - jeg syntes også det er virkelig fint. Jeg elsker sådanne samlinger af alle de fineste ting - alle de ting som betyder noget for en, alt det som gør glad og alt det som vækker minder.
    Og i min verden skal man ikke aflyse julen og dens traditioner af frygt for at træde nogen over tæerne......eller ændre navne og alverdens andre ting. Hvorfor dog.
    Nej - nydt du dit smukke julealter :-) Jeg har nydt at kigge med.
    Jule knus Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Susan.
      ja vi alle små kasser eller steder, hylder hvor vi har ting stående som har en betydning. Om det er juleting eller andre ting har ingen betydning, for vi stiller det jo frem for at se og mindes den som har givet en den ting.
      Du er hjertelig velkommen til at kigge med og jeg er glad for at du vil.
      Kh.
      Kirsten

      Slet
  6. Hej Kirsten.Alle har deres traditioner ang. julen.Og dit alter er så dit.
    Her er vi ikke så meget til nisser og alt det røde.
    Jeg er vild med engle og de hvide farver.
    Men længe leve mangfoldigheden.
    God aften Knus Jette..........der håber i havde en dejlig tur til Tyskland.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jette
      Ja mangfoldigheden er dejlig og det er den som gør at det hele bliver godt og hyggeligt. Tænk hvis vi alle kun skulle have nisser eller engle, så ville det godt nok være kedeligt. Så godt vi kan have alt forskelligt, det er jo en selv der afgør om det passer ind i julen
      Vi havde en god tur til tyskland og der blev handlet lidt forskelligt ind
      Kh.
      Kirsten

      Slet

Mange tak for dit besøg på min blog. Du er hjertelig velkommen til at ligge en kommentar. Det vil jeg blive glad for.

Venlig hilsen Kirsten