lørdag den 6. august 2016

Drivhuset i det lille gartneri

har vi arbejdet videre på i går. Sidstesøndag blev soklen støbt og gjort klar til næste fase, nemlig gulvet. Vi har talt om forskellige former gulvbelægning. Skal det være fliser, træ eller noget helt andet. Der er mange muligheder og nogen gange kan det være svært.

Men da jeg synes at det gerne må være noget andet helt andet, talte jeg med mine forældre, om de fortsat havde klinker som de en gang havde i deres egen have. Og min far mente at der fortsat var nogen.

Så i går kom de med flotte klinker i forskellige nuancer.


Man kan jo lægge klinker i forskellige mønstre, og vi blev enige om at det ville være flot med sildebensmønster. Så var det lige at finde u daf hvordan, så man ikke kun får en sild, men baner af sild. Så vi prøvede så frem med klinker og lige pludselig faldt det på plads.
Og ja, så går det egentlig hurtig med at få dem lagt.

Min far lagde dem, jeg hentede dem fra anhængeren og rakte dem og min mor kontrollede at mellemrum i mellem klinkerne var lige fordelt.


 Som det kan ses har klinkerne forskellige nuancer. Vi er ikke gået et en bestemt farve og vi har heller ikke forsøgt at ligge dem i forskellige farvemønstrer, men de fleste er lagt tilfældigt.


 Der skal engang imellem rettes lidt til, og der skal måske også skiftes en klinke ud fordi den måske er for lille, ikke passer ind eller der er noget andet galt. Min far bliver både checket af Jack og min mor som står bagved min far


Så er han færdig med at lægge klinkerne, og de skal bankes lidt, både så overfladen bliver mere eller mindre jævnt, men også at de sætter sig fast.
Det er bare blevet så flot. Det har været en hyggelig dag sammen med mine forældre, hvor vi har fået lagt et meget flot gulv i drivhuset i det lille gartneri

Tak for hjælpen

Lige nu er der kastet en masse sand over. Det sand skal ned imellem klinkerne, så de sætter sig helt. Så næste gang I ser klinkerne, kan det være at drivhuset er ved at være færdig. Det er så spændende.
Det næste vi skal igang med er stakittet på muren, men det skal jeg nok komme ind på næste gang.

Knus
Jack og Kirsten.




19 kommentarer:

  1. Hvor bliver det et flot gulv Kirsten. Jack ser også ud som om det er godkendt. Det kan jo være han får lov at få bare et lille hjørne hvor han kan gå ind og hygge sig, når det er færdigt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Rita selvfølgelig får min ven et godt hjørne hvor han kan følge med, slappe af og ikke mindst sove
      Er glad for du synes om gulvet
      Knus

      Slet
  2. Sikke et flot gulv:) Det var bare det bedste valg, synes jeg, og også dejligt med al den hjælp:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Susanne
      Ja det er dejligt med hjælp og hvis man også kan hygge og have det sjovt er det super
      Er glad for at du for du kan lide gulvet
      Knus

      Slet
  3. Meget lækkert gulv! Og dejligt med god hjælp! Hvis I skal til at sætte plankeværk op, må du jo være færdig med at male - det er godt gået! Glæder mig til fortsættelsen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Frede er glad for du kan lide gulvet
      Ja det er dejligt med hjælp og det er jeg rigtig taknemmelig for
      Ja vi er begyndt at sætte brædder op og i dag er jeg selv om det da min kære mand jo er på arbejde. Men det går nu også fint selv
      Men det viser jeg en af dagene
      Knus

      Slet
  4. Hvor ser det flot ud, Kirsten. Der er sket meget hos dig som jeg må have læst lidt op på. Dejligt med forældrehjælp til denne opgave :)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak det er jeg glad for at du synes. Ja der er sket noget denne her sommer
      Ja det er dejligt at ens forældre stadig kan hjælpe og det bedste er at det er hyggeligt og dejligt. Jeg er meget taknemmelig for det
      Knus

      Slet
  5. Det ser flot ud Kirsten, hvor er du heldig med to så aktive forældre og en skøn hund til at hjælpe dig.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth - tak
      Jeg er glad for at du synes det ser godt ud
      Ja det er dejligt med hjælp og så ens forældre det er dejligt
      Vi havde en hyggelig dag og der kom noget smukt ud af det
      Knus

      Slet
  6. Wauw, det bliver et usædvanligt flor drivhus med det gulv. Det er virkelig flot. Glæder mig til at se mere.
    Hilsen Heike

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Heike er glad for du synes om det
      Det er genbrugsmateriale så det er godt det kan bruges endnu
      Knus

      Slet
  7. Det ser knagme fint ud - både samarbejdet og gulvet

    SvarSlet
  8. Fantastisk godt valg af gulv i drivhuset :-) Heldige dig, at der lige var nogle klinker i gemmerne, for de er ret dyre, hvis man skal ud og købe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak holder meget af klinker
      Min far er god til at gemme så det nyder jeg af ☺️

      Slet
  9. Fantastisk du nu har gulv i det lille gartneri Kirsten:)
    Så er du nået et skridt videre for at blive færdig.
    Det er en rigtig god ide med disse sten. Vi har den selv over alt i haven og de giver sådan et rustikt
    indtryk. Jeg tænker Italien.....

    Rigtig skøn søndag og god arbejdslyst
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Charlotte
      De er utrolig flotte og jeg er taknemmelig for at min far vil lade mig få dem
      De er utrolig flotte og jeg glæder mig til at kunne fjerne sandet ☺️
      Knus

      Slet
  10. Hej Kirsten.Dit lille gulv ser bare flot ud.Dejligt at dine forældre stadig havde nogle klinker........og at din far kunne hjælpe dig.
    Spændende med næste trin i dit lille gartneri.
    God søndag aften Knus Jette

    SvarSlet

Mange tak for dit besøg på min blog. Du er hjertelig velkommen til at ligge en kommentar. Det vil jeg blive glad for.

Venlig hilsen Kirsten