mandag den 29. august 2016

Næsten færdig

er potteskuret. Der mangler lidt strøm, lidt maling og et par enkelte brædder.
Og jeg kunne da også vente med at vise mit fine potteskur når det var helt færdigt. Men det kan jeg bare ikke, for jeg vil så gerne vise hvordan det ser ud efter en uge, hvor der ind imellem høsten og køre halm, er blevet arbejdet videre på det fine potteskur.

Billederne synes jeg fortæller en del, så der er ikke megen tekst denne gang. :-) kun lidt.


Imellem de to billeder er der, som det kan ses, sket en del. Det er næsten ikke til at forstå.



Det lange stykke stakit er færdig, så der mangler kun lige godt 8 meter. 


Potteskuret er klar til det næste - tag


Og i går eftermiddag, skete det så. Der blev lagt tag på.



Der gøres klar til at vinduerne kan sættes i.


Vinduerne - der er to - er fine vinduer, som jeg har fået af mine forældre. De har siddet i et hus de har. Så jeg har lært mig at kitte vinduer. Bagefter er de blev malet to gange. 
De skal holdes på plads, så de kan sættes korrekt i. Så Morten holder, indtil det er sat fast.


Så nu kan jeg begynde at sætte hylder op, vaske vinduerne - ja indrette det fine potteskur. Og selvfølgelig skal der også laves et skilt.

Og ja så vil jeg gerne have gjort det lange stakit færdig, så det kan males anden gang.

Næste gang jeg viser billeder fra det lille gartneri, så er potteskuret er færdig. Drivhuset kommer lidt senere da der skal lægges fliser først, før vil jeg ikke sætte drivhuset op. 

Det er ikke fordi jeg ikke vil svare på jeres søde kommentar, for det vil jeg, men det tager bare lidt mere tid end før. Håber på forståelse :-) 

Knus
Jack og Kirsten











10 kommentarer:

  1. Hej Kirsten
    ÅHHHH hvor er det blevet et fint potteskur :o) I har da godt nok haft travlt med at nå det hele. Du kommer til at bruge så mange timer i det skur det er jeg sikker på, det er så dejligt at have et sted hvor man kan stå og nørde lidt med planter og stiklinger.
    I dag ser vejret ikke særligt godt ud her, det regner og blæser. Jeg håber det bliver bedre over middag.
    Stort Kram fra Mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære ven
      Ja det er allerede ved at være lækkert at opholde sig i det fine potteskur. Jack og jeg er ved at indrette huset med hylder, ophæng til haveredskaber og lidt tingeltangel
      Jeg kan sidde inde inpotteskuret og kigge ud på bedet a rose garden det dejligt
      Vejret her er fint men det blæser så planterne kommer til at se endnu mere forblæste ud
      Også et stort kram til dig

      Slet
  2. Hej Kirsten
    Du er en heldig kartoffel, tænk at få sådan et flot potteskur, der kan du rigtigt hygge sammen med Jack, mon ikke han kan få en lille plads i et hjørne.
    Du er nået rigtig langt med stakittet, det ser flot ud.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det kan jeg kun svare ja til, for jeg er en meget heldig kartoffel. Du kan også tro at jeg er glad og meget taknemmelig.
      Jeg er nu også sikker på at det vil blive et sted hvor jeg og Jack kommer til at være og skal arbejde med frø, blomster og potter,
      Det bliver godt når det er helt klart ☺️
      Og selvfølgelig vil Jack også få en plads her i potteskuret ❤️🐾Knus

      Slet
  3. Hvor er det blevet fint, det skønne potteskur. Utroligt hvad i kan nå midt i høsten - dejligt at det går hurtig fremad.
    Hilsen Heike

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Heike
      Dejligt at der kan arbejdes videre selvom det er høsttid
      Det meste er ved at være i hus så der er en pause nu her hvor der ventes på det næste og ploven kan spændes for
      Ja jeg synes også selv at potteskuret er blevet så fint og ja ligefrem sødt
      Så nu er jeg ved at ordne det sidste så potteskuret kan indvies snart
      Knus Kirsten

      Slet
  4. Kære Kirsten. Jeg har da gået og tænkt, hvor langt mon de er med alle de ting og projekter, de har i gang. Så tak for at vi må få lov til, at kigge lidt på det ufærdige projekt. Til alt held er vi alle ikke perfekte og ser ikke på dine billeder, som om de skulle være perfekte. Men det ser nu ellers perfekt ud lige til at gå ind og sysle i:-) Rigtig god arbejdslyst med det du syntes der mangler, at blive lavet. Jeg glæder mig til at se det i virkeligheden på et senere tidspunkt. Kærligst Merete

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Merete
      Det ville være kedeligt hvis alt er perfekt men for mig er det lige som jeg ønsker det
      Du er som sagt altid velkommen til at komme
      Knus
      Kirsten

      Slet
  5. Sødeste Kirsten.
    Sikke dog et over fantastisk potteskur du har fået dig. Med de smukkeste vinduer med buet gammelt glas.
    Uha der vil du med garanti bruge rigtig mange skønne timer.
    Jeg er vildt betaget af så smukke forandringer du får lavet.
    Man kan i den grad se, at du godt ved hvordan tingene skal være.
    Glæder mig til at se hele gartneri boligen.

    Rigtig skøn dag
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære chalotte
      Tak og ja vinduer er gamle
      Min far mener at de er vel 100 år gamle og er gennemført arbejde fra statens jernbaner som oprindelig byggede huset
      Så de passer lige ind til mit fine hus
      Det bliver lækkert at tage det i brug
      Hylder er ved at blive sat op og havetingene og de andre ting som skal bruges derinde er på vej
      Jeg vil gerne vise boligen når det er alt på plads
      Knus og god dag til dig
      Kirsten

      Slet

Mange tak for dit besøg på min blog. Du er hjertelig velkommen til at ligge en kommentar. Det vil jeg blive glad for.

Venlig hilsen Kirsten