fredag den 16. september 2016

PITSTOP

kan man godt sige, var det der foregik i haven i går formiddags.
Jack og jeg havde været i haven en times tid, og vi sad og nød stilheden. Lige pludselig var det som om vi befandt os i Clausen´s dyrehandel (den fra serien - Huset på Christianshavn). Der var en fuglesang, snak og kvidren oppe fra et af de store træer.

En større flok fugle havde slået sig ned og havde udkig efter mine  Sejlrøn, som lige nu har masse af røde bær.

Så af en gang lettede de og fløj ned mod de syv træer der står ved driverhuset. Jack og jeg sad helt stille og så på det flotte syn.


































Det hele vel en halv time, og så fløj de videre mod syd. Jeg vil mene at det er Stære der kommer, og de er jo på ved mod et mere varmt vinterklima. Nå jeg ville jo bare lige vise hvad Jack og jeg oplevede i gå, for det er så flot og et vidunderlig syn. Og vi kan kun sige til Stærene god tur - og på gensyn til næste forår.
Knus
Jack og Kirsten.

5 kommentarer:

  1. Det er et fantastisk syn....
    Hvor er i heldige at i begge to fik den oplevelse.
    Jeg tænker straks
    "Åh den lille stær, den er åh så fornøjet"
    Min yndlings sang i skolen. Altid var min hånd i vejret når der skulle vælges sang.
    Der ud over var "op al den ting som Gud har gjort" også en af favoritterne.
    Jeg gik på en skole hvor vi sang meget og morgen sang var et fast ritual.
    Det takker jeg meget for i dag.

    Rigtig skøn weekend søde dig
    Charlotte

    SvarSlet
  2. kære Kirsten. Hvor var det heldigt, du havde et kamera i nærheden. Jeg får associationen til et helt staldtag fyldt med stærer... Ikke altid godt i forhold til køerne. Nok brokkeri, for det er også en fantastisk oplevelser, at se så store mængder af fugle, især stære som i den grad skaber kunst for øjet. Sikke dog en herlig oplevelse, som du deler så smukt med os. Kærligst Merete

    SvarSlet
  3. Hej søde Kirsten, hvor var det godt at dig og Jack i lige var i haven der og fik den fantastiske og oplevelse med jer og hvor var det altså godt du var hurtig med kameraet.
    De kærligste Hilsner fra Linda

    SvarSlet
  4. ......og sikke nogen fine billeder der kom ud af besøget

    SvarSlet
  5. Sikke da et fantastisk syn I fik jer der - og godt du havde kameraet med, så vi andre også kan se det.

    SvarSlet

Mange tak for dit besøg på min blog. Du er hjertelig velkommen til at ligge en kommentar. Det vil jeg blive glad for.

Venlig hilsen Kirsten